Deklaracja dostępności Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Opocznie
20.11.2020r.
Dostępność cyfrowa
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o. o. w Opocznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.zgmopoczno.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2007r.
Data aktualizacji strony internetowej: 20.11.2020r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Nasza strona internetowa częściowo zawiera niezbędne informacje i dokumenty dostępne dla osób o szczególnych potrzebach. W prawym górnym rogu umieszczono ikonę dla osób o szczególnych potrzebach, która umożliwia wejście do panelu dostępności.
Panel dostępności umożliwia:
powiększenie tekstu,
zmniejszenie tekstu,
wybranie skali szarości,
umożliwia nadanie odpowiedniego kontrastu (wysoki bądź negatywny),
wybranie białego tła,
podkreślone linki,
duża pogrubiona czcionka tytułowa,
powrót do stanu pierwotnego.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Deklarację dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami sporządzono w dniu 20.11.2020 r. na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny, korzystając z dostępnego narzędzia do oceny strony. Test – European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa jest w 97.34% zgodna z przepisami WCAG 2.1 (http://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=c1fdc7ce-319a-451d-94b1-071b0f979a0a)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku wystąpienia problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Marta Słupecka, adres poczty elektronicznej : gospodarczy@zgmopoczno.pl – tel. 0/44 755-05-73
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie,
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz odmowę realizacji żądania można złożyć skargę drogą pocztową lub elektroniczną do organu nadzorującego
Organ nadzorujący: Prezes Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o. o.
w Opocznie
Adres: Plac Kościuszki 1
26-300 Opoczno
E-mail: sekretariat@zgmopoczno.pl
Telefon: 44 755-26-19
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o. o. mieści się przy Plac Kościuszki 1 w Opocznie.
Wejście do budynku usytuowane jest na parterze. Przed drzwiami wejściowymi znajduje się jeden stopień schodowy. W korytarzu są cztery stopnie schodowe, a po obu stronach klatki schodowej zamontowane są poręcze. Na parterze i pierwszym piętrze znajdują się pomieszczenia biurowe. Na pierwsze piętro trzeba przejść korytarzem a następnie pokonać 20 schodów. Na parterze, w korytarzu prowadzącym do pomieszczeń ZGM-u umieszczona jest czytelna tablica informująca o rozmieszczeniu poszczególnych biur i działów znajdujących się na parterze i I-szym piętrze budynku. Na ścianach korytarzy umieszczone są znaki drogi ewakuacyjnej. Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe, a w odległości 30 metrów od budynku znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma windy.
W korytarzu na parterze obok kasy została zamontowana skrzynka, w której można zostawiać dokumenty kierowane do Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej.
Dokumenty odbierane są dwa razy dziennie przez upoważnionego pracownika.
W związku z warunkami technicznymi i niemożnością pełnej dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami Zakład Gospodarki Mieszkaniowej zapewnia dostęp alternatywny poprzez wsparcie przez wyznaczonego pracownika w zakresie dostarczania dokumentów, pomoc przy wejściu i wyjściu z budynku, przetłumaczenie dokumentu, pomoc w dotarciu do poszczególnych pomieszczeń biurowych.
W razie uzyskania informacji telefonicznej od osoby o ograniczonej mobilności Zakład Gospodarki Mieszkaniowej zapewnia również załatwienie zgłoszonej sprawy urzędowej poprzez dostarczenie wskazanych dokumentów na adres danej osoby.
Na tą chwilę nie posiadamy dostępnej aplikacji mobilnej.
W miarę naszych możliwości finansowych, dostępnych instrumentów oraz rozwiązań alternatywnych staramy się sprostać chociaż częściowo wymaganiom wynikającym z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności cyfrowej, architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami.